Varför Anigma?
Vi älskar att prata med våra besökare!
Efter avslutat spel ger vi utrymme att gå igenom rummet tillsammans, antingen i rummet, eller i vår mysiga lobby. Den där timmen i rummet går så himla fort, så vi tycker det är ett viktigt att kunna få en stund till att reflektera lite över upplevelsen. Vi lämnar gärna feedback och kan berätta vad som gick bra, extra bra eller som kanske kunde gått bättre. Och som spelare har man möjlighet att fråga om pusslena, ifall det fanns något man inte hängde med på eller som man skulle vilja tycka till om.
Även om teckningarna till vår story kan verka mörka och mystiska, så vill vi Anigmianer inte ha några läskiga rum.
Här får ni en mysig start, ljusare rum, mer bakgrundsberättelse och variation av bra pussel.
Där ett rum slutar, börjar nästa…
Bra pussel och knåp är förstås väldigt viktigt, men för att göra upplevelsen komplett behövs det en story. Berättelsen om Den Maximska Sagan löper som en röd tråd genom våra fem rum.
Vad betyder Anigma?
Anigma är ett teleskopord, en hopslagning av två ord.
Vi har kombinerat latinets “animo” (som betyder tanke, själ) med “enigma” (som innebär gåta, mysterium) som på så vis bildar Anigma, andemeningen med escape room.
Anigma kom till från kärleken till spel och från övertygelsen om att vuxenvärlden saknar på tok för mycket av lek och skoj. Varje tillfälle att släppa taget om vuxenlivets allvar är värdefullt.
Tryck här för att läsa mer om grundarna.